9.3.2016

Vanhojen valaisimien tuunausta





Mä olen ostellut silloin tällöin kirppareilta vanhoja seinävalaisimia, ne eivät maksa juuri mitään. Hinnat ovat olleet 1-3€ kpl.
Maalia pintaan on usein riittänyt, mutta muutamiin mieheni on joutunut ('vienosti' pyydettyäni) vaihtamaan joko johdon tai pelkän sukon.
Ylläoleva oli 1,- hintainen messinkinen runko, johon lisäsin säilykepurkista varjostimen (vähän maalia pintaan ensin).



Viimeisin löytöni on 3.- retrovalaisin, jonka maalasin valkoiseksi ja vaihdatin ukollani siihen sukon.





Vasta muutaman vieraan mainittua, että mulla on paljon tuunattuja valaisimia heräsin aiheeseen. 
Joo täytyy myöntää, että joka huoneesta löytyy jokunen. 
Ja varaston perukoilla odottaa vielä muutama työstämistä ja samaisessa varastossa on muutamia hyljättyjä tuunaustekeleitä.















Tästä ei mulla olekaan ennen kuvaa. Siinä oli valkoista ja kultaa oli tuossa 'rungossa' ja varjostin viininpunainen kultasomistein. 
Tämäkin on jossain varaston perukoilla, liian romanttinen mun mieleen.




Tämä 'ampiaispesä' oli alunperin kultarunkoinen. 
Näitä on itseasiassa kaksikin, lojuvat varaston nykyään seinällä, Olivat meijän makkarin seinällä mutta ikävästi valo heijastui telkkariin, joten diskattiin ne ainakin väiaikaisesti.




Paljon nähty, eikä mitenkään uus idea, tämä raastinvalaisin. Meijän kuistilla, pikkuvalona.








Sain toisen vanhan pesuvadin ja nyt on tuplavalisin keittiössä. Tästä pääset katsomaan, kun pöydän päällä kiikkui vielä yksi valaisin. No onneksi on kohta kevät ja kesä eikä valoja tarvita. 
Aurinkoa odottelemaan siis.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti